Vad jag tycker om THG

Spoiler varning för er som inte läst/sett böckerna/filmen...
Jag är ett väldigt stort fan av böckerna (och Peeta Mellark min typ drömkille) så jag och Louise, Evelina och Maja hade bestämmt oss för att se den på Smygpreimären inne i Göteborg för några veckor sedan.
Men filmen var en dock en stor besvikelse tyckte jag. De hade klippt bort massa grottscener, Katniss och Peeta kysstes på riktigt en gång och karaktärerna var allmänt röriga.
Jag var så sjukt besviken, det kändes liksom som om de hade snabbspolat igenom hela filmen.
Men hur som helst så tog jag mig samman tillslut och bestämmde mig för att gå på den igen igår.
Och filmen är faktsikt väldigt väldigt bra, det är ju självklart att en film aldrig kan bli lika bra som boken men alltså jag tycker de gjort själva filmen väldigt bra. Skådespelarna är grymma och effekterna ryser man av. Dessutom så måste man ju bara gråta när Rue dör, så sjukt sorligt! :(
ja, jag gillar filmen. Men nej, inte mer än boken.

- Sigrid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0